AR

Značka preferující freestyle in-line brusle a SK8

Vítáme vás a přejeme příjemnou zábavu

Vznik in-line

        Na začátku 17. století v Holandsku se neznámý muž rozhodl,že bude bruslit v létě.Lední bruslení bylo rozšířeným způsobem k cestování po zamrzlých kanálech.A tak tento neznámý vynálezce přišel se „suchozemními bruslemi“.Na boty přidělal pomocí hřebíčků dřevěnou destičku a na ní dřevěné válečky.Přezdívka pro jeho nové „suchozemní brusle“ byla Obratníci.

1760-Londýnský výrobce nástrojů a vynálezce,Joseph Merlin(neplést s skouzelníkem) přijel na maškarní bál obutý v jednom ze svých vynálezů,kovo-kolečkové boty.Joseph si přál velkolepý vstup tím,že pojede a bude při tom hrát na housle.Ovšem jedouc rozlehlou halou za slávou a uznáním náhle ztratil kontrolu a brusle mu nedaly žádnou šanci, aby odvrátil náraz do obrovitého zrcadla,které se rozpínalo přes celou protější stěnu.Nejen,že se hrozivě poranil,ale ke všemu měl dalších sedm let smůlu…

1818-V Berlíně,kolečkové brusle vstoupily do společnosti o dost lépe a to premiérou Německého baletu Der Maler oder die Wintervergn Ugungen(Umělec nebo zimní potěšení).Balet byl primárně určen pro lední show,avšak v této době bylo nemožné udělat led bez„požehnání přírody“ a tak kolečkové brusle solidně alternovaly

1819-Ve Francii, první patent kolečkových bruslích byl přiznán Monsieur Petibledinovi.Brusle které vyrobil se skládaly z boty,na ní připevněné dřevěné destičce a dospod upevnil čtyři kolečka z mědi,dřeva nebo slonoviny tak,že byly v řadě za sebou.

1823-Robert John Tyers z  Londýna patentoval brusle nazvané Rolito s  pěti kolečky v  jedné řadě. Opět byly přidělány na botě. Rolito však byly neschopné vyjíždět oblouk tak, jak tomu je dnes.

1840-V „ pivnici“ známé jako Corse Halle,blízko Berlína,barmanky na kolečkových bruslích obsluhovaly žízní hynoucí štamgasty.Dá se říci, že toto rozhodnutí bylo dobré,jelikož zajistilo podniku obrovskou publicitu.

1857-Byl otevřen rozsáhlý bruslařský park v Floral Hall a na Strand of London.

1863-Američan,James Plimpton vyřešil problém,jak vyrobit velmi použitelné brusle.Plimptonovy brusle měli dvě kolečka vedle sebe vepředu a stejně tak dvě kolečka vzadu.Kolečka byla dělaná ze zimostrázového dřeva a na vrchu pogumována.Typ Plimptonovo bruslí(tedy způsob zachycení koleček)byl první typ bruslí který byl plně manévrovatelný.Tento krok je považován za zrod moderních kolečkových bruslích.

1884-Vynález kolečkového ložiska (kolečka) učinil bruslení snazší a brusle lehčí.

1902-Stadion v Chicagu byl otevřen pro veřejné bruslení.Přes 7000 lidí navštěvovalo„blade nights“.

1908-Madison Square Gardens v  New Yorku se stal bruslařskou arénou.Byly otevřeny stovky kolečkových drah po celé Americe a Evropě.Tento sport se stal velice rychle populární a vytvořilo se mnoho odvětví:rekreační bruslení,bruslařské pólo,taneční bruslení(roll dance) a závodní(rychlo)bruslení.

1960-Technologie(s nástupem plastů)pomohla vylepšit kolečka a vdechnout jim nový design a hlavně rychlost.

70.-80.léta-V těchto letech přišel druhý obrovský boom a to spojením disko a bruslení.Přes 4000 nadšených roller-disco mládežníků(ale nejen jich)se vrtilo v rytmu muziky a netrvalo dlouho a v Hollywoodu se začaly natáčet roller-movies(aneb filmy plné bruslařů)

1979-Scott Olson a Brennan Olson,bratři a hokejisté žijící v  Minneapolis, Minnesota, našli starobylý pár kolečkových bruslí.Byl to jeden z prvních párů, který ještě využíval„in-line“systém seřazení koleček oproti Plimptnovu způsobu).Zaujati inline designem začali bratři předělávat tyto brusle. Zachováním starého principu avšak za použití nových materiálů (např.polyuretanu)přichytili kolečka k hokejové brusli a přidali gumovou brzdu.

1983-Scott Olson založil Rollerblade,Inc.a termín „rollerblading“ se vžil jako název sportu provozovaného na inline bruslích,protože Rollerblade,Inc.byla dlouhou dobou jedinou firmou produkující inline brusle.První masová produkce roller-blades(jak se začalo bruslím říkat)jakkoliv byla pokroková měla mnoho trhlin.Jedna z nich byla, že kuličková ložiska byla velmi náchylná k  znečištění prachem atd.Kolečka se velice rychle ničila a brzda také nebyla moc efektivní.A tak bratři Olsonovi prodali Rollerblade,Inc.Nový majitel naštěstí měl spoustu peněz a tak mohl vývoj roller-blades pokračovat.Prvním obrovským úspěchem Rollerblade byl model Lightning TRS.Tyto brusle odstranily nedostatky předchozích modelů. Skelné vlákno bylo použito k výrobě frame-u, kolečka byla lépe chráněna.Brusle se lépe nasazovala a přizpůsobena byla i brzda,která byla nyní tvrdší a odolnější.S úspěchem Lightning TRS se objevily i jiné firmy:Ultra Wheels,Oxygen,K2 a další.

1989-Rollerblade,Inc.vyrábí další modely–Macro a Aeroblades.Ty byly prvními modely se třemi přezkami namísto tkaniček.

1990-Rollerblade,Inc.změnila materiály,ze kterých byly brusle vyráběny.Nyní byly z termoplastu a vyztuženy sklem.Tímto krokem razantně snížili hmotnost a to o 50%.

1993-Rollerblade,Inc.vyvinul ABT=Active Brake Technology(aktivní brzdící technologie)to znamenalo přidání posuvné gumové brzdy do zadní části brusle, umístění této brzdy jen na jednu brusli.Bruslaři potom stačilo„narovnat“nohu a začal brzdit namísto hole,používané k brzdění do té doby.Tento nový typ brzdy zvýšil bezpečí.



V dnešní době se objevuje spousty nových trendů v inline bruslení.Ať už koncept Land Roller či offroad brusle od Powerslidu.
copyright-------- autor Adam